Prečo potrebuje explainer video aj vaša značka?
Možno ste o nich ešte nikdy nepočuli, sme si však úplne istí tým, že ste sa s nimi už stretli. Explainer videá sa v posledných rokoch zaradili medzi najobľúbenejšie typy reklamných videí a ich popularita ďalej rastie. Premýšľate nad tým, na čo také explainer video slúži, čím sa líši od iných typov videí a kedy má pre značku zmysel si explainer video zaobstarať?
Tak pekne po poriadku.
Čím sa explainer video líši od iných typov reklamných videí?
Explainer video (z anglického slova „explain“ – vysvetliť ???) je typ videa, ktorého úlohou je demonštrovať výhody produktu, prípadne vysvetliť princíp jeho použitia. Čím náročnejší alebo zložitejší je produkt, tým dôležitejšie je, aby bolo na jeho propagáciu využitý dobre spracovaný „explainer“.
Aký produkt by však mohol potrebovať tento typ videa? Predstavte si teda, že ponúkate aplikáciu, ktorá umožňuje zákazníkom v reštaurácii objednať si jedlo bez čašníka. Aký zmysel má pre hladného zákazníka stiahnuť si takúto appku a využívať ju? Čo všetko sa s ňou dá robiť? A ako sa vôbec používa?
To sú výborné otázky. A skvelý podklad pre explainer. ?
Čo je hlavnou výhodou explainer videa?
Klasické reklamné videá sa často zameriavajú na to, aby sa vo videu čo najviac vychválil produkt. To je však likvidačná taktika, pretože divák hneď vycíti reklamný tón a odchádza – a našu šancu na oslovenie zákazníka sme premrhali. ??♂️
Explainer videá na to však idú z iného konca. Nehovoria o tom, aký je produkt úžasný; namiesto toho vysvetľujú, aký prínos z neho bude mať jeho používateľ. Explainer jednoducho vezme zákazníka za ruku a prevedie ho celým procesom využívania produktu. Často mu dokonca ukáže aj mechanizmus, na základe ktorého produkt funguje.
To všetko v potenciálnom klientovi vyvoláva dojem: „Je to šikovné, skvalitní mi to život – a dokážem to ovládať!“. ? A ak sa klient dostane až tam, sme na najlepšej ceste k predaju. Tento prístup je najlepšie vidieť na sociálnych sieťach. Keď trávite čas na Facebooku, ako často si pustíte klasické reklamné video?
Mysleli sme si. ? Štatistiky totiž dokazujú, že najsledovanejšie videá na sociálnych sieťach bývajú rôzne rady a tipy, ako si uľahčiť život. A takéto tipy v spojení s konkrétnym produktom – to je explainer video.
Aj explainer videá sa vyvíjajú
Explainery nie sú záležitosťou roka či dvoch. Medzi prvé videá tohto typu patrili už pred rokmi tzv. „whiteboard“ videá. Šlo o jednoduché nahrávané/ilustrované spoty, na ktorých ruka v zrýchlenom tempe kreslila a písala spôsob využitia a výhody produktu. Spomínate si na ne? ?
Tieto videá sú stále pomerne funkčné a na jednoduché úlohy postačujú, majú však aj výrazné limity. A v dobe, keď potrebujete zákazníka osloviť už počas prvých 3-5 sekúnd, prehrávajú s modernými technológiami na celej čiare. Ak dnes totiž zoženiete kvalitných animátorov, dokážete vytvoriť úplne nový svet – a myslíme to doslova. ?
S pomocou izometrického dizajnu sme napríklad pre klienta vytvorili animované explainer video, v ktorom sme v priebehu pár sekúnd dokázali prelietieť ponad celú krajinu, vstúpili sme do jadra aplikácie a zároveň sme ukázali, ako to všetko slúži na zjednodušenie života klienta. To všetko je zabalené do krásneho dizajnu, ktorý dokáže udržať pozornosť diváka počas celej doby trvania videa.
Zistili ste, že potrebujete explainer video?
Neprekvapilo by nás to. ? Ako ste totiž mohli vidieť, explainery sú jedinečným spôsobom, ako nenásilne priviesť klienta k tomu, aby sám začal mať záujem o produkt. Už totiž rozumie tomu, ako produkt funguje, na ukážkach videl, ako mu pomôže v živote – už ho musí len získať.
Ak máte záujem o explainer video, ozvite sa nám na hello@motionspace.sk. Radi pre vás pripravíme nezáväznú cenovú ponuku a vyrobíme pre vás niečo, z čoho budeme mať radosť my, vy aj vaši klienti. ?