Top 5 výhod animovaných videí
Animované videá sú výrazne najsledovanejším médiom so skvelým konverzným pomerom a schopnosťou zaujať. Nefungujú skvele len ako marketingový content, využívajú sa tiež pre explainer a e-learningová videá, ktoré dodávajú webu na dôveryhodnosti a pomáhajú zákazníkom lepšie sa zorientovať. Oči a uši patria k najdôležitejším ľudským zmyslom, mozog vizuálne obraz spracuje až 60 000-krát rýchlejšie ako v textovej podobe, práve preto by žiadna firma nemala dlho váhať a mala by využiť ich potenciál. 64% užívateľov Facebooku potvrdilo, že zhliadnutie videa ich ovplyvnilo pri nákupe produktov za posledný mesiac (Animoto, 2017). Tu uvádzame najväčšie výhody animovaných videí oproti hraným:
Ukážka animovaného videa projektu „Dataligence“
1) Zamerajte sa priamo na vašu cieľovú skupinu
Jedným z najdôležitejších faktorov pri vytváraní obsahu pre váš marketing je zvolenie vhodného spôsobu oslovenia vašej cieľovej skupiny. Tá je celkovo spojená s osobami, ktoré cieľovú skupinu konkretizujú. Animované videá majú výhodu v tom, že nekladú medze kreativite. Môžete tak vybranú skupinu osloviť vytvorením vhodného videa s postavami, ktoré k nim budú viac pasovať, ukázať ich ako ideálnych zákazníkov vašej firmy či užívateľa vášho produktu, pri hraných videách musíte robiť zložitejšie konkurzy a aj tak sa nemusíte trafiť do typu cieľovej skupiny.
2) Nemusíte hľadať hercov ani priestory
Ďalšou nespornou výhodou animovaných videí je ich nenáročnosť, čo sa týka samotnej tvorby, tým pádom aj cena, ktorá je nižšia, než keby ste vytvárali hrané video. Animovaných panáčikov jednoducho vytvoríte, netreba teda zháňať a platiť herca, rovnako tak prenajímať vhodné priestory a presúvať tam celý štáb. Ušetrené peniaze potom môžete využiť na propagáciu zhotoveného videa, ktorá vám prinesie reálne výsledky.
3) Využite animované videá pre brandové účely
Rovnako ako si môžete upraviť postavy a prostredie podľa vašich predstáv, môžete si celé video pripraviť do farieb vášho brandu. Máte v logu určitú kombináciu farieb? Využite ich v animovanom videu. Animované videá sú jedným z najlepších nástrojov brandových kampaní vôbec, pretože majú moc ako informatívnu, tak emočnú, a to sú hlavné zložky pre kvalitné brand influence.
4) Variabilita voiceoverov
Máte brandové video, ale potrebujete zmeniť nejaké informácie? Povedzte to vo VoiceOver. K rovnakému videu môžete zaobstarať dva hlasové záznamy, ktoré budú obsahovať iné pre vás dôležité informácie. Jednoducho môžete tak v priebehu kampane zmeniť obsah, aktualizovať informácie alebo len A / B testovať, ktoré z videí je účinnejšie. Fantázii sa medze nekladú a tu sa s tým ako kreatívec môžete naozaj vyhrať.
5) Množstvo využití
Keď už máte animované video hotové, neočakávajte, že je koniec s prácou. Máte pred sebou takmer neobmedzený potenciál, ako video využiť. Samotné je veľmi silnou zbraňou, ale až so správnou optimalizáciou a nastavením z neho urobíte marketingovú atómovú bombu. Využite ho správne v PPC kampaniach, v youtube reklamách a ostatných video portáloch, využite ho na sociálnych sieťach a nezabudnite na svoj web. Zvoľte správne zameranie ľudí, urobte verzie pre vašich verných zákazníkov a pre remarketing. Presný plán si môžete vytvoriť ešte pred tvorbou variácií reklám, nech viete, čo vás čaká a využijete potenciálu naplno.